Airco onderhoud
Airco onderhoud
In ons zeeklimaat zit veel vocht in de lucht. Een auto airconditioner koelt, maar haalt ook vocht uit de lucht. Die twee eigenschappen geven in de zomer een aangename koele luchtstroom in de auto.
De auto airco houdt de lucht ook vrij van stof en micro-organismen. Zo is het ook een goed middel tegen hooikoorts. In de natte herfst- en wintermaanden is het voordeel van de droge lucht natuurlijk ook duidelijk; de ruiten beslaan niet, een belangrijk veiligheidsaspect. Ook wordt het sneller behaaglijk in de auto.
Auto airco defect?
- Goede Airco is veiliger
- Wij vullen Lekdetectie vloeistof
Airco-systeem onderhouden
elk jaar controleren d.m.v. UV controle
Airco-systeem herstellen
elke 4 jaar systeem laten hervullen
R134A & 1234 YF airco vullen
1234YF airco vullen
Airco-systeem van Uw auto onderhouden :
Wij bieden verschillende pakketen aan :
– Airconditioning controle € 26,00
– Anti-Geur behandeling & Ozon behandeling € 89,- INFO
– Vullen inclusief lek-detektie vloeistof R134A Gas € 125.95
– Vullen inclusief lek-detektie vloeistof R1234YF Gas € 178,45
– Vullen inclusief lek-detektie vloeistof & Anti-Geur & reiniging R134A Gas €209,95
– Vullen inclusief lek-detektie vloeistof & Anti-Geur & reiniging R1234YF Gas € 241,40
Hier kunt u een afspraak maken voor Uw airco
Auto airconditioning in elk seizoen
In ons zeeklimaat zit veel vocht in de lucht. Een auto airconditioner koelt, maar haalt ook vocht uit de lucht. Die twee eigenschappen geven in de zomer een aangename koele luchtstroom in de auto.
De auto airco houdt de lucht ook vrij van stof en micro-organismen. Zo is het ook een goed middel tegen hooikoorts. In de natte herfst- en wintermaanden is het voordeel van de droge lucht natuurlijk ook duidelijk; de ruiten beslaan niet, een belangrijk veiligheidsaspect. Ook wordt het sneller behaaglijk in de auto.
Opbouw en werking van het auto aircosysteem
Een airconditioning bestaat altijd uit een gesloten systeem met een pomp, verdamper, condensor, reservoir en expansieventiel. Het koudemiddel (R134A) wordt door de pomp, die door de motor wordt aangedreven, rondgepompt. Het gasvormige koudemiddel wordt door de pomp samengeperst in een condensor, zodat de druk en temperatuur stijgen. Deze condensor is een warmtewisselaar, het koudemiddel wordt hier afgekoeld, waardoor het condenseert en vloeibaar wordt.
Dit vloeiende koudemiddel gaat naar de verdamper. Het koudemiddel gaat hier over in dampvorm. Aangezien voor dit verdampen warmte nodig is, die aan de omgeving wordt onttrokken, koelt deze verdamper aanzienlijk af en de temperatuur van de langsstromende lucht naar het interieur daalt. Het koudemiddel komt in dampvorm tenslotte weer bij de pomp terug en de cyclus begint opnieuw.